
Llengua a les disciplines
▼
30.11.10
[584] Encara sobre el PEL i l'Europass

28.11.10
[583] Aprendre llengües a la Jornada Espiral 2010

[582] Aprendre llengües a l'Ara

26.11.10
[581] Portfolio europeu de les llengües (quines?)

22.11.10
[580] Retenir el discurs

21.11.10
[579] Aprenentatge i govern

19.11.10
[578] Aprendre llengües a TICEDUCA 2010

17.11.10
[577] Contra la innovació agònica

16.11.10
[576] Aprenents de llengües estratègics

13.11.10
[575] Estratègies per aprendre la gramàtica

12.11.10
[574] La redacció de la ressenya

7.11.10
[573] Precisió al discurs

[572] Claredat al discurs

5.11.10
[571] Llegir la ideologia a la xarxa

1.11.10
[570] Estructures enquadrades i en paral·lel
Deixo enregistrades a continuació dues altres possibilitats d'estructuració d'un discurs oral, amb què podem estructurar totalment o, més sovint, parcialment, una exposició. Es tracta de l'estructura enquadrada i de l'estructura en paral·lel. Un exemple d'enquadrament és el següent:
Un exemple d'estructura en paral·lel és el que es troba a continuació. El paral·lelisme de les dues realitats que s'avaluen o es comparen pot ser en bloc (primer una i després una altra) o bé aspecte per aspecte:
Un exemple d'estructura en paral·lel és el que es troba a continuació. El paral·lelisme de les dues realitats que s'avaluen o es comparen pot ser en bloc (primer una i després una altra) o bé aspecte per aspecte:
[569] Estructures inductives i deductives
Dies enrere parlàvem de les estructures inductives en construir un discurs o un fragment, i de les estructures deductives. En deixo dues mostres breus enregistrades,que corresponen a breus passatges que es poden integrar en la nostra exposició oral. Un exemple d'estructura inductiva:
I un exemple d'estructura deductiva:
I un exemple d'estructura deductiva:
[568] Concloure
