
VISITES
21.2.10
[448] Prejudicis lingüístics

17.2.10
[447] Quin tipus d'escriptor sóc (i 2)
Parlàvem de la tipologia d'escriptors de Creme i Lea. El tercer perfil que estableixen correspon a l'escriptor que traça un gran pla, després d'una profunda documentació. Es tracta d'un pla que es configura al seu interior, a partir de tota la informació rebuda, de manera que en un moment determinat és capaç d'escriure tot allò que ha planejat, generalment d'una tirada i sense gaires rectificacions ni revisions. Es tracta d'un tipus d'escriptor que fa una important tasca prèvia a l'escriptura i que basa la seva intervenció en la reflexió. Si calgués trobar-li un defecte diríem que la maduració de la idea (que té perfectament construïda abans d'escriure) no és equivalent a tenir un discurs formalment madur i que, per tant, els processos de reescriptura podrien encara ajudar-lo a fer un producte més rodó. Si calgués trobar una imatge per reflectir la tasca d'aquest escriptor triaria una construcció que ens poséssim a fer amb el joc dels Sims i que ja tindríem predeterminada dins nostre abans de construir res:
El quart i darrer tipus d'escriptor segons els autors d'Escribir en la universidad és l'escriptor arquitecte, que és aquell que vetlla sobretot per la carcassa, per l'estructura, que gaudeix perfilant el mapa mental o el mapa radial de la seva construcció fins i tot sense conèixer amb precisió el contingut de l'edifici del que dirà. És l'escriptor que mai no dissenyaria l'interior de la casa sense haver esmerçat els seus esforços a construir un bon esquelet. Aquí el teniu:
Etiquetes de comentaris:
escriptor,
escriptura_literària,
escriptures
[446] Quin tipus d'escriptor sóc (1)

l'escriptura, que no sabria començar a escriure si no és fent immersió en el seu propi discurs. Una de les qualitats d'aquest tipus d'escriptor és el fet que sol fer servir l'acte d'escriptura per ajudar-se a construir el pensament. El segon tipus d'escriptor és, com deia, l'apedaçador, aquell que davant el tema sobre el qual cal expressar-se té la virtut de seleccionar algunes àrees sobre les quals ja pot opinar, deixant de banda, de moment, allò que ignora. La seva feina posterior consisteix a cosir les peces construïdes, amb el benentès que sovint aquestes peces es refan o es descarten, a mesura que la documentació o la generació d'idees dóna més consistència a allò que es vol dir.
Etiquetes de comentaris:
escriptor,
escriptura_literària,
escriptures
[445] La pressió de l'anglès

Etiquetes de comentaris:
anglès,
català,
diversitat_lingüística,
francès
14.2.10
[444] Llengües d'evitació

12.2.10
[443] Fanatisme per la diversitat

10.2.10
[442] Expolangues 2010 (i 4)

Etiquetes de comentaris:
expolangues,
multilingüisme
[441] 1-2-3 Parleu!

Etiquetes de comentaris:
consciència_lingüística,
tàndem_lingüístic
7.2.10
[440] Expolangues 2010 (3)

Argumenta Expolangues Fr
View more presentations from serracasals.
Etiquetes de comentaris:
expolangues,
intercomprensió
6.2.10
[439] Expolangues 2010 (2)

Etiquetes de comentaris:
expolangues,
intercomprensió
5.2.10
[438] Expolangues 2010 (1)

Etiquetes de comentaris:
centres_idiomes,
expolangues,
intercomprensió,
universitat
2.2.10
[437] Educació expandida

Etiquetes de comentaris:
aprenentatge_informal,
educació_expandida
30.1.10
[436] La realitat augmentada, encara

Etiquetes de comentaris:
poesia,
realitat_augmentada
28.1.10
[435] Poliglotismes

Etiquetes de comentaris:
actituds_lingüístiques,
intercomprensió,
poliglotisme
24.1.10
[434] Els perills de la síntesi

Etiquetes de comentaris:
argumenta,
competència_digital,
síntesi
23.1.10
[433] Llengua de deu milions d'europeus

Etiquetes de comentaris:
català,
europa,
expolangues
21.1.10
[432] Agregadors
19.1.10
[431] Multilingüisme extrem

17.1.10
[430] Redundància

[429] Més jocs de llengua

Etiquetes de comentaris:
joc_lingüístic,
ludolingüística,
recursos,
web_2.0
15.1.10
[428] Les aparences ja no enganyen

Etiquetes de comentaris:
realitat_augmentada,
web_3.0
13.1.10
[427] Materials docents a la xarxa
Etiquetes de comentaris:
continguts_oberts,
universitat,
web_2.0
10.1.10
[426] Jocs per aprendre llengües

Etiquetes de comentaris:
joc_lingüístic,
ludolingüística,
recursos,
web_2.0
9.1.10
[425] Col·laboració docent al centre d'idiomes

6.1.10
[424] Cibermaneres

Etiquetes de comentaris:
competència_digital,
comunicació
4.1.10
[423] La gramàtica del remix

Etiquetes de comentaris:
alfabetització,
competència_digital
1.1.10
[422] La formació dels formadors de llengua (2)

Etiquetes de comentaris:
centres_idiomes,
formació_de_formadors,
universitat
[421] La formació dels formadors de llengua (1)

Etiquetes de comentaris:
centres_idiomes,
formació_de_formadors
Subscriure's a:
Missatges (Atom)