
VISITES
25.10.08
[125] Jornada a València (1)

Etiquetes de comentaris:
argumenta,
autoaprenentatge,
eees,
multilingüisme
23.10.08
[124] DELF i DALF

21.10.08
[123] Aprendre llengües amb fills i néts

Etiquetes de comentaris:
aprenentatge_al_llarg_de_la_vida,
aprenentatge_amb_els_fills
20.10.08
[122] Dèficit de competències lingüístiques

[121] L'Italiano in piazza

19.10.08
[120] Aprendre llengües amb acudits, frases fetes i refranys

Etiquetes de comentaris:
competència_intercultural,
europa
18.10.08
[119] Centre virtual per aprendre alemany

Etiquetes de comentaris:
alemany,
autoaprenentatge
17.10.08
[118] Xarxes de sentits

[117] Signes de democràcia

[116] Recursos per a l'aprenentatge de llengües

[115] 700 raons per estudiar llengües

Etiquetes de comentaris:
autoaprenentatge,
recursos
16.10.08
[114] L'impacte dels projectes lingüístics

15.10.08
[113] Expansió del castellà al món

Etiquetes de comentaris:
castellà,
llengua_de_signes
14.10.08
[112] La saviesa de la multitud

13.10.08
[111] Recursos en línia per aprendre idiomes

[110] Lingu@net

Etiquetes de comentaris:
europa,
multilingüisme,
recursos
[109] Validar l'aprenentatge no formal i informal

Etiquetes de comentaris:
aprenentatge_informal,
aprenentatge_no_formal,
europa,
portfolio
12.10.08
[108] Aprendre amb anècdotes (i 3)

Etiquetes de comentaris:
competència_intercultural,
diversitat_lingüística
[107] Aprendre amb anècdotes (2)

Etiquetes de comentaris:
biografia_lingüística,
competència_intercultural
[106] Aprendre amb anècdotes (1)
Hi ha moltes vies de desenvolupament de la competència intercultural. Vull donar a conèixer un projecte europeu de fa uns quants anys, que s'explica a la publicació d'Antoinette Camilleri Grima, How strange! The use of anecdotes in the development of intercultural competence, o, en francès, Comme c'est bizarre! L’utilisation d’anecdotes dans le développement de la compétence interculturelle. El projecte té clara connexió amb la recollida de biografies lingüístiques que duem a terme actualment a la UAB (vols deixar-hi la teva?) per fomentar la competència intercultural d'autòctons i nouvinguts i fins i tot té una certa relació amb un subgènere de textos breus que hem treballat també al Servei de Llengües, d'un abast més reflexiu i menys vivencial, el micromonòleg multilingüe:
El projecte europeu a què ens hem referit va consistir a recollir anècdotes significatives des del punt de vista de la competència intercultural i a construir una base de dades que pogués ajudar les persones que s'aproximaven a una altra cultura. L'objectiu del projecte era contribuir a
evitar en les persones la impressió “désagréable d’étrangeté” quan entren en contacte amb una altra cultura i “développer l'éveil culturel des apprenants”.
evitar en les persones la impressió “désagréable d’étrangeté” quan entren en contacte amb una altra cultura i “développer l'éveil culturel des apprenants”.
Etiquetes de comentaris:
biografia_lingüística,
competència_intercultural,
micromonòleg_multilingüe
11.10.08
[105] Fomentar el diàleg intercultural

Etiquetes de comentaris:
competència_intercultural,
diversitat_lingüística
[104] Parla & Argumenta

10.10.08
[103] Aprenentatge informal

Etiquetes de comentaris:
aprenentatge_informal,
web_2.0
9.10.08
[102] Multilingüisme: pont o barrera?

Versió portuguesa:
Versió italiana:
Versió alemanya:
Versió francesa:
Etiquetes de comentaris:
alemany,
diversitat_lingüística,
europa,
francès,
italià,
multilingüisme,
portuguès,
romanès
7.10.08
[101] Exposar-se a les llengües

6.10.08
[100] Discórrer
Cent entrades al bloc. L'entenc com un entorn d'aprenentatge personal, un espai de construcció del jo digital, un punt de trobada de comunitats de pràctica, un projecte de lifelong learning i un recer contra la incertesa dels temps líquids baumanians. Un espai aquàtic dinàmic ("be water, my friend") a l'altre extrem de les aigües encantades puigiferreterianes, de la retòrica atomitzada i buida dels chunks de text deslligats, dels textos sense text. Un espai on discórrer: un discurs.
[99] Comunitats de pràctica

Etiquetes de comentaris:
comunitats_de_pràctica,
gèneres_acadèmics
[98] Biografies lingüístiques, encara (i 2)

Etiquetes de comentaris:
biografia_lingüística,
portfolio
[97] Biografies lingüístiques, encara (1)

Etiquetes de comentaris:
biografia_lingüística,
portfolio
[96] Conversors de text a veu

5.10.08
[95] Eines per a la sostenibilitat lingüística (i 3)

Etiquetes de comentaris:
competència_intercultural,
europa,
portfolio,
recursos,
sostenibilitat_lingüística
[94] Eines per a la sostenibilitat lingüística (2)

Etiquetes de comentaris:
competència_intercultural,
europa,
recursos,
sostenibilitat_lingüística
[93] Eines per a la sostenibilitat lingüística (1)

Continuaré parlant del projecte INCA i de l'ús que en fem a la UAB.
Etiquetes de comentaris:
competència_intercultural,
europa,
recursos,
sostenibilitat_lingüística
4.10.08
[92] Jornada Interuniversitària Argumenta (i 2)

3.10.08
[91] Intercompréhension (i 2)

Etiquetes de comentaris:
anglès,
intercomprensió,
llengües_romàniques
[90] Gramàtica de l'espanyol: 2009

2.10.08
[89] iTunes U

Etiquetes de comentaris:
àudio,
universitat,
vídeo,
web_2.0
[88] Intercompréhension (1)

Etiquetes de comentaris:
castellà,
europa,
francès,
intercomprensió,
italià,
llengües_romàniques,
occità,
portuguès,
romanès
30.9.08
[87] Entorns personals d'aprenentatge (i 2)

[86] Entorns personals d'aprenentatge (PLE) (1)

29.9.08
[85] Sensibilitzar els docents per a la formació CLIL/EMILE

Subscriure's a:
Missatges (Atom)