La Generalitat de Catalunya acaba de llançar la seva campanya per fomentar l'ús social i públic del català. S'adreça sobretot als catalanoparlants a fi que no canviïn de llengua quan l'interlocutor els parla en castellà, fet que s'esdevé, segons les enquestes, en un 70,6 % dels casos. La campanya ha costat 230.000 euros i es difondrà fins al 15 de març. La iniciativa vol naturalitzar les situacions en què cada parlant fa servir la seva llengua, com a garantia de l'ús social efectiu de la catalana. L'espot publicitari té un to “amable, festiu i positiu”, en paraules del vicepresident del govern, Josep-Lluís Carod-Rovira. És destacable que una vintena d'organitzacions empresarials i sindicals, associacions d'immigrants, entitats pel català i institucions acadèmiques i mitjans de comunicació hagin contribuït en la fase de creació de la campanya, un fet insòlit fins ara en les grans iniciatives pel català promogudes pels governs de Catalunya. Esperem que la campanya faci el seu efecte també en l'àmbit universitari. No fa gaire temps que en un fòrum de debat a la nostra entitat, a la UAB, una persona amb idea al centre feia servir la imatge de la contaminació pel Campus, en una mena d'irradiació vírica, de les idees clau de la visió del Servei de Llengües. I ho feia davant l'astorament d'alguns membres de l'entitat que ja començaven a gratar-se compulsivament, a estossegar i fins a córrer cap als refugis antinuclears. I ara... qui ho havia de dir, els creatius de la campanya de la Generalitat han optat per una idea molt semblant, la del contagi. Desitgem sort, des d'aquí, a la iniciativa.