Aquest any a la UAB hem iniciat el MECAL, el Màster d'Ensenyament de Català per a l'Acolliment Lingüístic. Ara que ja anem tancant aquesta primera edició, penso que és moment de fer balanç. Considero que ha estat, globalment, una experiència molt positiva per a docents i aprenents. Vull destacar que hem tingut el privilegi, en aquesta primera edició, de treballar amb una bona sinergia docent i, també, de tenir a les aules un grup humà que ha mostrat molt d'interès per tots els continguts del màster i que, majoritàriament, s'hi ha pogut implicar força. Des del meu punt de vista particular (hi he impartit assignatures de bones pràctiques d'acolliment lingüístic i les assignatures relacionades amb l'aprenentatge virtual i els recursos per a l'aprenentatge a la xarxa), estic content d'haver pogut crear xarxa amb persones que tenen moltes coses a dir sobre la qüestió. Estic convençut que els cursos formals ara ja no acaben mai, en la mesura que tots plegats tenim presència a la xarxa i les portes de les aules, per dir-ho així, continuen obertes després que acabi la formació. Estic segur, doncs, que aniré retrobant aquí i allà l'alumnat que hem tingut al màster i que, interconnectats, podrem intercanviar impressions, opinions sobre lectures, informacions sobre experiències interessants. [Les persones interessades a professionalitzar-se en la qüestió de l'ensenyament del català amb vista a l'acollida lingüística podeu ja matricular-vos, si voleu, a la segona edició del màster.]