La Generalitat de Catalunya ha llançat
aquests darrers dies l'opuscle 10 raons perquè els productes digitals parlin català, que s'adreça a les empreses que treballen
en l'àmbit digital i els ofereix deu arguments senzills i alhora
contundents per fer-los veure que el català és una oportunitat de
negoci. La publicació i la difusió de l'opuscle s'inscriuen en
l'agenda digital de la Direcció General de Política Lingüística,
que vol incidir en la competitivitat del català en entorns digitals.
Les deu raons són ben sòlides: nombre de parlants, model
d'introducció del català ja seguit per les grans marques digitals
globals o els principals sistemes operatius, índex alt de
penetració del català a la xarxa, elevat nombre de continguts en
català a Internet (també els d'ensenyament i aprenentatge de
llengües, és clar), presència de l'idioma als webs més visitats a
Catalunya, posició destacadíssima de la llengua a la Viquipèdia,
presència i ús de la llengua a les xarxes socials, llengua amb
domini propi, llengua entre les primeres d'Europa en traducció
automàtica. El futur de la llengua es juga en molts àmbits i en
molts fronts (sense oblidar, lamentablement, el judicial), però la
vitalitat en l'esfera digital és una garantia de vivor i de connexió
amb la modernitat sens dubte ineludible per garantir l'avenir del
català. L'aprenentatge de llengües, lògicament, també necessita
un ampli desenvolupament de mitjans i de continguts digitals i una
capacitat de reciclatge i reconversió de productes digitals que es van desfasant i de projecció de continguts digitals nous. Alguns
dels índexs que aireja l'opuscle estimulen a continuar treballant: per exemple,
la llengua catalana és la vuitena llengua més utilitzada en blogs i
la dinovena més usada a Twitter. Doneu un cop d'ull a l'opuscle i
difoneu-lo. Ara toca més que mai buscar raons.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada